Wszystko wrzuciłem do volva i kierowca pojechał w dal. Straciłem zasięg po około 300m ale antena nadawcza była wewnątrz auta. 300 m to dla mnie całkowicie wystarczająca odległość.
Urządzenie podaje kilka parametrów:
Prędkość do jednego miejsca po przecinku (niestety w milach). To co widać na wyświetlaczu na dole to jest prędkość maksymalna (wynosiłem z taką na balkon nadajnik) a na górze jest chwilowa = 0 bo w czasie zdjęć leżał na skrzynce. Wartości maksymalne można resetować.
Temperatura znowu najwyższa i chwilowa. Może nie tak istotny parametr ale jak był to mam.
Napięcie akumulatorów zasilających aparaturę i serwa w modelu. Tu nie podpięte.
Obroty, chwilowe i najwyższe. Ten parametr po prędkości najbardziej mnie interesuje. Nie mam hamowni do testów ale bardzo szybko pokazuje zmiane obrotów.
Ta pozycja menu pokazuje czy z transmisja jest ok. i jaki jest stan akumulatora tego urządzenia. W odbiorniku (bateria 9V) w nadajniku 2x paluszek. Tu musze nadmienić że baterie w nadajniku mi dosyć szybko padły
Informacje o GPS i ilości odbieranych satelitów.
To jest ekran zbiorczy. Można tak ustawić wyświetlacz że pokazuje wszystkie cztery ważne informacje naraz.
Poruszanie po menu jest bardzo proste. Prawym klawiszem się władcza lewy i środkowy to do przodu i do tyłu. Przytrzymanie środkowego kasuje wartości maksymalne. Prawy to też wyłącz.
Urządzenie u mnie nie będzie na stałe zamontowane w modelu tylko na czas treningu i regulacji. Rewelacją by było żeby potrafiło „zdać relację” z wyścigu ale ja będę używał go do natychmiastowego bardzo dokładnego sprawdzania moich nieudolnych prób poprawiania modelu. Jest to dalej prototyp i myślę że dalej się będzie rozwijać.
Pozdrawiam Konstruktora
Marek Zelech