Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 gru 2024, 10:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 03 gru 2008, 19:00 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Poczta to świetna instytucja jak Św. Mikołaj czasem przynosi prócz rachunków fajne rzeczy i dzisiaj tak było, dostałem taki zestaw.



Obrazek



Wszystko świetnie działa ale o tym później wieczorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 gru 2008, 23:14 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Wszystko wrzuciłem do volva i kierowca pojechał w dal. Straciłem zasięg po około 300m ale antena nadawcza była wewnątrz auta. 300 m to dla mnie całkowicie wystarczająca odległość.



Urządzenie podaje kilka parametrów:



Obrazek

Prędkość do jednego miejsca po przecinku (niestety w milach). To co widać na wyświetlaczu na dole to jest prędkość maksymalna (wynosiłem z taką na balkon nadajnik) a na górze jest chwilowa = 0 bo w czasie zdjęć leżał na skrzynce. Wartości maksymalne można resetować.



Obrazek

Temperatura znowu najwyższa i chwilowa. Może nie tak istotny parametr ale jak był to mam.




Obrazek

Napięcie akumulatorów zasilających aparaturę i serwa w modelu. Tu nie podpięte.




Obrazek

Obroty, chwilowe i najwyższe. Ten parametr po prędkości najbardziej mnie interesuje. Nie mam hamowni do testów ale bardzo szybko pokazuje zmiane obrotów.




Obrazek

Ta pozycja menu pokazuje czy z transmisja jest ok. i jaki jest stan akumulatora tego urządzenia. W odbiorniku (bateria 9V) w nadajniku 2x paluszek. Tu musze nadmienić że baterie w nadajniku mi dosyć szybko padły


Obrazek

Informacje o GPS i ilości odbieranych satelitów.




Obrazek

To jest ekran zbiorczy. Można tak ustawić wyświetlacz że pokazuje wszystkie cztery ważne informacje naraz.


Poruszanie po menu jest bardzo proste. Prawym klawiszem się władcza lewy i środkowy to do przodu i do tyłu. Przytrzymanie środkowego kasuje wartości maksymalne. Prawy to też wyłącz.

Urządzenie u mnie nie będzie na stałe zamontowane w modelu tylko na czas treningu i regulacji. Rewelacją by było żeby potrafiło „zdać relację” z wyścigu ale ja będę używał go do natychmiastowego bardzo dokładnego sprawdzania moich nieudolnych prób poprawiania modelu. Jest to dalej prototyp i myślę że dalej się będzie rozwijać.


Pozdrawiam Konstruktora
Marek Zelech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lut 2009, 15:07 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Układ został upakowany przez nieocenionego w sprawach kabelków Andrzeja B do niewielkiego pudelka i pora była go sprawdzić w praniu. Koledzy z Tych (pozdrawiam modelarnie w Tychach) posiadają spalinowy samochodzik więc wpadli w odwiedziny a przy okazji przeprowadziliśmy testy.

Obrazek



Nadajnik i dwa paluszki jako zasilanie zamontowany został na spojlerze opaskami a czujnik temperatury przytknięty do głowicy. Obrotomierz nie został podłączony bo w kole zamachowym musi być zamontowany magnes.


Obrazek

A oto co pokazał wyświetlacz odbiornika

Obrazek
prędkość maksymalna i w chwili robienia foto


Obrazek
i to samo dla temperatury

Testowaliśmy na parkingu pod marketem i taką maksymalną odległość mieliśmy.

Obrazek


Myślę że jakieś 150m. Zasięg był prawie cały czas. To prawie to myślę że bardziej market zakłócał niż odległość bo też były przerwy (parę sekund nic nie przeszkadzające) jak autko było blisko.

Zasilanie to; nadajnik 2 akusy paluszki 2500 , odbiornik to akumulatorek formatu baterii 9 voltowej. Bawiliśmy się około pół godziny i prądu nie brakło.
Myślę że zrobiłem dobry zakup

Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lut 2009, 19:04 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Super urządzenie, pierwszy raz online można było śledzić zachowanie silnika względem jego temperatury :D , i jak to już było wcześniej gdzieś napisane najlepsze osiągi silnik uzyskał w przedziale 90-105 stopni celciusza. Znacznie lepiej się reguluje oraz autko ma większą prędkość max (czujnik obrotów niestety był nie podłączony :()
Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL