Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 gru 2024, 01:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 gru 2009, 11:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
mountain454 napisał(a):
Myślę że wciśnięcie nowej panewki powinno być poprzedzone poprawieniem otworu rozwiertakiem.Tam na pewno robi się jajo i nowa wciśnięta panewka nie będzie równo dolegała do gniazda.Takie korby wkładam do pudełka z napisem MUZEUM.S.G.


Amen

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2009, 23:27 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Z tym "amen" i muzeum, to ja jeszcze się wstrzymam. Myślę ,że tak źle to z tym korbowodem jeszcze nie jest. Zastosowałem taki sposób jak na fotografii. Dwie kulki od łożyska połączone malutkim neodymkiem powinny sprawę załatwić. Wywierciłem nowe otworki. otwór przetarłem lekko rozwiertakiem. Po zaciśnięciu sworzeń pracuje w panewce bardzo dobrze. Wał już jest w silniku i czeka na odpalenie.
A.C.


Załączniki:
naprawa panewki.jpg
naprawa panewki.jpg [ 76.37 KiB | Przeglądane 14287 razy ]
naprawa panewki 2.jpg
naprawa panewki 2.jpg [ 97.39 KiB | Przeglądane 14287 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2009, 00:56 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Panowie, jak myślicie obróci się panewka? a jak tak to po jakim czasie?
Oby nie w finale myślę.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2009, 01:02 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
Rozleci się, daję max 30 minut. Jak się już raz obróciła to się znów obróci. Rozpychając tymi kulkami to tylko mu w tym pomogłeś. Brąz w temp pokojowej jest zbyt kruchy na „obróbkę plastyczna”. Wypchnij starą, zrób nową o 2-3 setki większą , wprasuj na nowo, popraw rozwiertakiem i będzie długo jeździło. Zrobiłem kiedyś tak w złotym cmb 3,5 i długo jeździło.
pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2009, 09:43 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Ciekaw jestem. Ale pomysł z kulkami godny uwagi.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2009, 11:20 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Też tak robiłem w silniku 3,5. Efekt był trochę lepszy, ale i tak sie obróciła. Jak będzie z korbowodem stalowym...zobaczymy w sezonie 2010

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2009, 23:19 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Tomek. Brąz użyty do wykonania panewki wcale nie jest taki kruchy jakby to mogło sie wydawać. Jeżeli dysponujesz przyrządem, który umożliwia bardzo duże powiększenia, to zauważysz że materiał użyty do wykonania panewki całkiem dobrze daje się ugniatać. Moim zdaniem taki sposób "zagniecenia" tej panewki będzie wystarczający. W olbrzymim powiększeniu wygląda to całkiem dobrze. Fabryka też tak zabezpiecza panewki przed obróceniem.
Przy okazji :wink: : temat myjki ultradźwiękowej już przerabialiśmy, temat wagi precyzyjnej także . Teraz przyszedł czas na przyrząd powiększający. Gorąco polecam: Tu można kupić wszystko co może być potrzebne: http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3913605
można kupić mikroskop stosownie do stanu "kieszeni" ale nawet ten najtańszy jest bardzo przydatny do prac nad motorkami i nie tylko. P. Stanisławie kup Pan sobie taki okular ( jeżeli P. go jeszcze nie masz, {w co wątpię}, bo każdy Fachowiec od motorków ma takie coś i Pan na pewno coś takiego ma bez wątpienia :wink: ). Będzie to z pożytkiem dla nas wszystkich. :D
Posiadanie takiego "powiększacza" pozwala spojrzeć inaczej na wiele spraw dotyczących naszych motorków i nie tylko motorków.
Poczytałem sobie posty P. Stanisława Cz. Na temat silników. Tu nawet sam podam link: http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr- ... e,493.html
Muszę przyznać,ze jestem pełen podziwu dla wiedzy i chęci dzielenia się tą wiedzą z kolegami. I śmiem , twierdzić, że w pewnym stopniu, to moja skromna osoba spowodowała ten wypływ wiedzy.Jest tylko jeden problem: Co z prawami autorskimi większej części tych postów? Odniosłem wrażenie po przeczytaniu , że gdzieś kiedyś coś podobnego już przeczytałem.
I ciekaw jestem co by powiedział na tą" wiedzę" np Pan Tomasz Sałek, jakby się o tym dowiedział? I inni "cytowani" autorzy? Tu podam dla porównania na razie jeden link do strony: http://dwusuwy.freehost.pl/Strona/Tunin ... iczny.html Radzę bardzo dokładnie ,zainteresowanym, przeczytać wszystko to, co zostało w tym przekazie napisane. Skojarzenia nasuną się same. Bardzo pożyteczna wiedza jest tam zawarta. Ale czy nie lepiej, P. Stanisławie, po prostu, było podać link, a nie kopiować całych fragmentów artykułów zaczerpniętych ze skarbnicy wiedzy zawartej w internecie i przedstawiać jako swoje?A wszędzie pisze " uważaj na prawa autorskie" :placzek: Plagiatem czuć :czerwony:
Faktem jest, ze w treści pisanej przez P. Stanisława jest zawarta duża wiedza własna raczej praktyczna (Wynikająca z doświadczeń własnych), niż teoretyczna i mocno się Pan Stanisław napracował, ale z pewnymi wnioskami nie można się zgodzić. Np z tym,że koło zamachowe nie jest częścią składową układu napędowego. Dysk jest, śruba jest, różne dystanse i wszystko co wiruje na wale jest. A koło nie jest? :roll:. Na pewno jest . W napędzie bezpośrednim zawsze jest. W przypadku reduktora ( w pozostałych klasach) na kole zamachowym wszystko się kończy. Pozostałe elementy wirujące już w skład ten nie wchodzą. I tu nasuwa się następny problem.
Wszystko co kręci się pd spodem silnika ma wpływ na wyważenie? A kręci się to w przeciwnym kierunku :?: Ciekawy problem........
Se nagrabiłem :jajcarz:
I tekst źródłowy sobie zapisałem :wink: ( w razie ewentualnych poprawek) :nie:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 01:00 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Andrzej,
skoro czytałeś już Pana Sałka, to mam nadzieję że wyjaśnił ci, że masa tłoka do wyważania wału też jest liczona. Nie wiem czy czytałeś dokładnie ten artykuł o wyważaniu wału, ale koło zamachowe jest nie potrzebne do wyważaniu wału ale dysk jest potrzebny. Mam nadzieję że wiesz czemu. Jak wyważysz swój motorek to mam nadzieję, że on bedzie też chodził jak moje CMB czy wyważone odpowiedz sobie sam.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 02:44 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Moim skromnym zdaniem na wywazenie mawplyw wszystko co nie pracuje idealnie w osi walu naszego motorka.Oczywiscie rzeczy typu kolo zamachowe, wal, sruba itd. pomija sie podczas wywazania silnika bo:
a. sa wartosciami zmiennymi podczas kazdego wymontowania silnika, sprzegla, sruby (dla minimalizacji szkodliwych zjawisk powinny byc jak najdokladniej wykonane i wywazone)
b. ich wplyw(niewyważona masa wirujaca) jest pomijalnie maly w stosunku do mimosrodowego rozmieszczenia mas w ukladzie korbowym(wal,czopwalu,korbowod, tlok, zapinki etc.)

ps.przepraszam za brak polskich znakow -sila wyzsza ;p

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 09:46 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem, koło zamachowe w naszych silnikach, wcale nie do końca jest tak idealnie "osiowe" wystarczy wywiercić w nim otwór poprzeczny ( co niektórzy czynią), a co wg mnie nie jest prawidłowe i już wyważenie diabli biorą. Nawet jeżeli otwory są dwa to i tak koło zamachowe powinno brać udział w wyważaniu zespołu. Masa koła zamachowego w naszych silnikach jest stosunkowo duża i to także powinno stanowić o tym, żeby je wyważać . Myślę, że mieszają się nam nieco tematy. Może następne posty w temacie wyważania piszmy już w wątku o wyważaniu.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 09:54 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Andrzej, jeżeli koło jest wyważone lub powinno być to nie bierzemy go do wyważania silnika. Możemy je wyważyć osobno. Waga w tym wypadku wg mnie nie ma nic do gadania jeżeli koło ma być wyważone.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 12:43 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
Andrzej poczytaj sobie takie tematy : przesycanie, starzenie brązów, utwardzanie dyspersyjne i obróbka plastyczna na zimno. Wtedy zrozumiesz co miałem na myśli. CMB prasuje tą tulejkę jak ona jest miękka / tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 12:51 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Ja bym koła nie uwzględniał, no chyba, że mamy 100000% pewność ze zawsze je tak samo założymy (co jest możliwe tylko na wpuście). No, a jeśli robimy już otworki to zawsze symetrycznie po czym wyważamy koło zamochowe, szczególnie w 15 gdzie ma ono dużą średnicę.

Fakt Brąz jest kruchy, ale też zależy to od gatunku. B1010 kruszy sie strasznie, ale np ten z korbowodów w moim RB jest bardzo elastyczny. Nie wiem tylko jak robi to producent że korbowód w srodku jest ząbkowany i te ząbki odciskają się ładnie na panewce. Jak ja wciskałem moje panewki to tak ładnie to już nie wyglądało :-(

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2009, 20:52 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
zdarzało się dla mnie dorabiać panewki jeszcze do webry 3,5 i 15 czy to do nowych korbowodów lub gdy zrobiły się lużne stare panewki . zawsze je wciskałem na ciepło tj .podgrzewałem korbę . co prawda w tych motorkach były inne moce i obroty ale ten sposób mnie niezwiódł .pozdrawiam marek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2012, 15:49 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
No właśnie przeglądałem sobie tematy o motorkach i Po trzech latach muszę stwierdzić, że ta naprawa panewki jednak zdała egzamin i ten wał pracuje w moim silniku do tej pory i nic się z nim przez te lata złego nie zdarzyło :D Nawet nie pamiętam w którym motorku aktualnie się znajduje... Chyba w O-7,5 Jak będę robił przegląd silników przed sezonem to nie omieszkam się pochwalić :wink: I fotografię zamieszczę.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL