Wielokrotnie pisałem i mówiłem, że nitrometan nie jest żadnym złotym środkiem, pozwalającym na idealną pracę każdego silniczka. Jego brak, jest za to idealnym usprawiedliwieniem dla delikwentów, którzy nie potrafią poradzić sobie z regulacją swoich silników. Klasa FSR STANDARD ma już 10 lat z okładem. Przez ten czas przewinęło się przez std wielu zawodników. Jedni nabyli wiedzy fachowej, mistrzami świata, nawet zostali. A inni uczyli się kombinowania jak omijać przepisy, wcale nawet niezbyt restrykcyjne. Kolego Crimen, przyznając się do świadomego używania niedozwolonego składnika, okazałeś moim zdaniem zlekceważenie innych kolegów zawodników. Ja to widzę tak: Wlałem, i co mi ku..wa zrobicie!? Nic Ci nie zrobimy. Bo to jest tylko zabawa i sport, który także jest zabawą. Ale każdy z tych zawodników juz zawsze będzie wiedział z kim ma do czynienia. Taki numer mozna zrobic raz. A dobry wizerunek bardzo łatwo jest stracić, cholernie trudno jest go odzyskać! Przepisy STD obroniły się same. Nie ma potrzeby ich zmiany. Zwłaszcza tych o paliwie. Moim zdaniem dopuszczenie nitra do paliwa, spowoduje zdublowanie klasy STD ze zwykłą kategorią V3,5.A to nie ma większego sensu Teraz, kiedy mamy dostęp do profesjonalnego urządzenia, które jednoznacznie określa nawet śladowe ilości nitra w paliwie, możemy bez problemu sprawdzić każdego zawodnika. Sposób kontroli jest do ustalenia przez samych zawodników. W poważnym sporcie także są podobne kontrole i nikt się nie oburza. Okazja do ewentualnego sprawdzenia działania urządzenia, będzie już na zawodach w Jaworze Choć, wg mnie powinna być jednak zrobiona jedna drobna korekta przepisów: Chemia paliwowa poszła daleko do przodu i ilość oraz dostępność bardzo dobrych mieszanek olejowych wzrosła. Wielu zawodników zaczęło używać paliw gotowych dostępnych w sklepach. Producenci paliw, oprócz informacji, ze w paliwie jest lub nie ma nitrometanu, nie zdradzają swoich receptur. Wiem z ostatnich moich doświadczeń, że paliwo dobrej firmy jest na pewno lepsze, od tego, które sami robimy. Dopuszczając dowolność oleju w paliwie wg mnie zrobimy tylko dobrze naszym motorkom. Na koniec: piszesz, kol. Crimen o partykularnych interesach niektórych określonych kół, czy osób. Myślę,że pijesz do mnie. Czy myślisz, ze jeżeli Pan JAN SEWERNIAK skonstruował AJAKSA, a ja go produkuję, to mamy w tym jakiś partykularny interes? Człowieku opamiętaj się. Więcej tych AJAKSÓW rozdałem , jak sprzedałem. Przeszkadza Ci drewno albo ASP? To nie buduj! Przymusu nie ma. Jest tyle możliwości budowy łódek, że każdy może budować jak mu się podoba. Ale, jak widzę , nie każdy umie zbudować łódkę tradycyjnie z drewna, bo do tego trzeba mieć trochę wiedzy modelarskiej , nawet tej podstawowej. A AJAKS po to został wymyślony, i stworzony żeby właśnie tacy malkontenci, jak miedzy innymi Ty, mogli tej podstawowej wiedzy liznąć. W Jaworze będzie okazja pogadać o tych sprawach A.C.
_________________ Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
|