Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 gru 2024, 02:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 10:50 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2007, 22:32
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
------------


Ostatnio edytowano 05 lut 2017, 23:02 przez piotrj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 12:49 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Czasami zdarza sie ze w 3,5 kolo zamachowe sie odkreci podczas biegu i silnik tez pracuje tylko na wyzszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 15:40 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
Witam,

do Piatra J., zmieniłem Twój post o treści "Meniu nie kompromituj się.",dodając że obrażasz w ten sposób uczestnika forum, później Ty usunąłeś swoje wszystkie posty w tym temacie, nie ruszałem żadnego Twojego postu gdzie wypowiadałeś się w sprawach merytorycznych.
Następnie napisałem nowy post;

"Witam,

usunąłem kilka postów, ponieważ informacje w nich zawarte nie były zgodne z prawdą i mogły wprowadzić w błąd szukającego tu informacji na konkretny temat. (dla wyjaśnienia - były to posty M.)

Do Piotra J., jeśli możesz to wstaw ponownie swoje posty, ich treść była bardzo wartościowa i wyczerpująco odpowiadały na pytanie zadane przez Taube22 w tym temacie.

Pozdrawiam S.Cz."

Pozdrawiam S.Cz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 17:25 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2007, 22:32
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
---------------


Ostatnio edytowano 05 lut 2017, 23:03 przez piotrj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 17:45 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
Witam,

Piotr, racje przyznałem prosząc Cię o ponowne wstawienie Twoich postów, jednak myslę że można pokusić się o troszkę cierpliwości i raz jeszcze spróbować rozwiać wątpliwości tych którzy je mają. Niedopuszczalne jest jednak naśmiewanie się, dla przykładu z naszego kolegi M. na innym forum i robienie sobie z tego uciechy, to jest obrażanie forumowicza, dotyczy to także innych tematów i innych for. Dla Ciebie mam jednak wiele uznania za to co w tym temacie publikujesz.

Pozdrawiam S.Cz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 18:04 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2007, 22:32
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
-------------


Ostatnio edytowano 05 lut 2017, 23:04 przez piotrj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 18:07 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2007, 22:32
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
----------------


Ostatnio edytowano 05 lut 2017, 23:04 przez piotrj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 20:36 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Mnie sie niegdyś koło zamachowe poluzowało się na wale i silnik chodził.
A jeżlei założy sie sam kołpak na wał i uruchomi rozrusznikiem, to nie będzie pracować?
Piotr stwierdził:(Wykonanie dalszej części obiegu, a zwłaszcza sprężanie wymaga pewnej pracy i jest możliwe dzięki energii zmagazynowanej w wirującej masie koła zamachowego).
Przeczytałem pare publikacji, nielicząc prasowych, T. Sałka , A. Rachwała, W. Shiera,Z. Kruszewskiego.
Nierozumiem, jaką rolę odgrywa koło zamachowe, (poza tym że jest niezbedne do rozruchu silników, łodzi aut czy nawet kosiarek elektrycznych) do fazy spręzania w silniku?
Więc uprzejmię proszę o wyjaśnienie mi.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 22:07 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 18 lut 2006, 19:48
Posty: 81
Hallo,

chcialbym Wam zwrocic uwage, ze prawdopodobnie wszyscy maja po czesci racje. Aby silnik, a zwlaszcza jednocylindrowy, wlasciwie pracowal niezbedny jest teoretycznie pewiem masowy moment bezwladnosci walu silnika.
Nie nalezy jednak zapominac, ze do tego momentu zaliczaja sie wszystkie elementy wirujace w silniku jak wal korbowy o tez duzym momencie bezwladnosci, lozyska (czesc wirujaca), wal lub dysk sterujacy no i kolo zamachowe. W zwiazku z tym poniewaz np w CMB 90 wal korbowy ma bardzo duzy moment to kolo zamachowe jest male i do tego jeszcze chyba z aluminium, tak ze niewykluczone ze taki silnik pracowalby bez kola zamachowego ktore sluzylo by tylko do rozruchu. Podobnie w 3.5 wal ktory steruje tez mieszanka jest stosunkowo duzy i chyba tez nie wymaga duzego kola zamachowego.

Z tym, ze szanowni koledzy, nie wprowadzajcie tego od razu do praktyki. Wielkosc kola powinna byc najpierw teoretycznie policzona i praktycznie przetestowana, a bierze to na siebie producent (powinien przynajmniej).

A an koniec w duzych silnikach do celow sportowych wielkosc kola zamachowego i mas wirujacych zmniejsza sie do minimum, a np F1 chyba nie ma klasycznego kola zamachowego, a sprzeglo ma tylko ok 100 mm srednicy.

Pozdrowienia
Bolek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 22:32 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 06 mar 2006, 21:29
Posty: 57
....nie ma sensu.
Elwis, wal do książek .


Ostatnio edytowano 27 mar 2007, 22:44 przez Artur_Dzierzecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 22:35 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 06 mar 2006, 21:29
Posty: 57
Bolek napisał(a):
Hallo,

chcialbym Wam zwrocic uwage, ze prawdopodobnie wszyscy maja po czesci racje. Aby silnik, a zwlaszcza jednocylindrowy, wlasciwie pracowal niezbedny jest teoretycznie pewiem masowy moment bezwladnosci walu silnika.
Nie nalezy jednak zapominac, ze do tego momentu zaliczaja sie wszystkie elementy wirujace w silniku jak wal korbowy o tez duzym momencie bezwladnosci, lozyska (czesc wirujaca), wal lub dysk sterujacy no i kolo zamachowe. W zwiazku z tym poniewaz np w CMB 90 wal korbowy ma bardzo duzy moment to kolo zamachowe jest male i do tego jeszcze chyba z aluminium, tak ze niewykluczone ze taki silnik pracowalby bez kola zamachowego ktore sluzylo by tylko do rozruchu. Podobnie w 3.5 wal ktory steruje tez mieszanka jest stosunkowo duzy i chyba tez nie wymaga duzego kola zamachowego.

Z tym, ze szanowni koledzy, nie wprowadzajcie tego od razu do praktyki. Wielkosc kola powinna byc najpierw teoretycznie policzona i praktycznie przetestowana, a bierze to na siebie producent (powinien przynajmniej).

A an koniec w duzych silnikach do celow sportowych wielkosc kola zamachowego i mas wirujacych zmniejsza sie do minimum, a np F1 chyba nie ma klasycznego kola zamachowego, a sprzeglo ma tylko ok 100 mm srednicy.

Pozdrowienia
Bolek


Masz rację w tym co napisaleś. W F1 nie pracuje jeden garek i dlatego ta masa jest zbędna.Polecam wyjazd na F1 na Węgry - szok!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2007, 23:17 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 29 sie 2006, 22:04
Posty: 76
Lokalizacja: Łosice
Przedstawiam nowego kolegę V-15 :P www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/753083ab76327164.html

_________________
Pozdrawiam
max POL-714
Multiplex V -15 Off-shor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2007, 17:49 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
napisze to jeszcze raz ,sam taki mądry nie jestem i tego nie wymyśliłem że koło zamachowe jako masa wirująca jest potrzebna w momencie rozruchu a wyczytałem to niegdyś w jakiej nie pomnę książce a póżniej się wozi za darmoche .pozdrawiam marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2007, 18:14 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Max, gdzie nabyłeś taki piękny startboksik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2007, 23:45 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Artur, masz rację, pozatym jak tam przygotowania do sezonu na ziemnym w monsterach?? :D

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL