Tomek. Brąz użyty do wykonania panewki wcale nie jest taki kruchy jakby to mogło sie wydawać. Jeżeli dysponujesz przyrządem, który umożliwia bardzo duże powiększenia, to zauważysz że materiał użyty do wykonania panewki całkiem dobrze daje się ugniatać. Moim zdaniem taki sposób "zagniecenia" tej panewki będzie wystarczający. W olbrzymim powiększeniu wygląda to całkiem dobrze. Fabryka też tak zabezpiecza panewki przed obróceniem.
Przy okazji
: temat myjki ultradźwiękowej już przerabialiśmy, temat wagi precyzyjnej także . Teraz przyszedł czas na przyrząd powiększający. Gorąco polecam: Tu można kupić wszystko co może być potrzebne:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3913605 można kupić mikroskop stosownie do stanu "kieszeni" ale nawet ten najtańszy jest bardzo przydatny do prac nad motorkami i nie tylko. P. Stanisławie kup Pan sobie taki okular ( jeżeli P. go jeszcze nie masz, {w co wątpię}, bo każdy Fachowiec od motorków ma takie coś i Pan na pewno coś takiego ma bez wątpienia
). Będzie to z pożytkiem dla nas wszystkich.
Posiadanie takiego "powiększacza" pozwala spojrzeć inaczej na wiele spraw dotyczących naszych motorków i nie tylko motorków.
Poczytałem sobie posty P. Stanisława Cz. Na temat silników. Tu nawet sam podam link:
http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr- ... e,493.htmlMuszę przyznać,ze jestem pełen podziwu dla wiedzy i chęci dzielenia się tą wiedzą z kolegami. I śmiem , twierdzić, że w pewnym stopniu, to moja skromna osoba spowodowała ten wypływ wiedzy.Jest tylko jeden problem: Co z prawami autorskimi większej części tych postów? Odniosłem wrażenie po przeczytaniu , że gdzieś kiedyś coś podobnego już przeczytałem.
I ciekaw jestem co by powiedział na tą" wiedzę" np Pan Tomasz Sałek, jakby się o tym dowiedział? I inni "cytowani" autorzy? Tu podam dla porównania na razie jeden link do strony:
http://dwusuwy.freehost.pl/Strona/Tunin ... iczny.html Radzę bardzo dokładnie ,zainteresowanym, przeczytać wszystko to, co zostało w tym przekazie napisane. Skojarzenia nasuną się same. Bardzo pożyteczna wiedza jest tam zawarta. Ale czy nie lepiej, P. Stanisławie, po prostu, było podać link, a nie kopiować całych fragmentów artykułów zaczerpniętych ze skarbnicy wiedzy zawartej w internecie i przedstawiać jako swoje?A wszędzie pisze " uważaj na prawa autorskie"
Plagiatem czuć
Faktem jest, ze w treści pisanej przez P. Stanisława jest zawarta duża wiedza własna raczej praktyczna (Wynikająca z doświadczeń własnych), niż teoretyczna i mocno się Pan Stanisław napracował, ale z pewnymi wnioskami nie można się zgodzić. Np z tym,że koło zamachowe nie jest częścią składową układu napędowego. Dysk jest, śruba jest, różne dystanse i wszystko co wiruje na wale jest. A koło nie jest?
. Na pewno jest . W napędzie bezpośrednim zawsze jest. W przypadku reduktora ( w pozostałych klasach) na kole zamachowym wszystko się kończy. Pozostałe elementy wirujące już w skład ten nie wchodzą. I tu nasuwa się następny problem.
Wszystko co kręci się pd spodem silnika ma wpływ na wyważenie? A kręci się to w przeciwnym kierunku
Ciekawy problem........
Se nagrabiłem
I tekst źródłowy sobie zapisałem
( w razie ewentualnych poprawek)
A.C.